Syge børn

Vi vil rigtig gerne undgå smitte i Nøvling Skole, DUS og børnehave. Derfor er der nogle vigtige opmærksomhedspunkter, så vi kan hjælpe med at passe på hinanden.

Hvis dit barn er syg, er det vigtigt, at du meddeler os det, specielt hvis det er smitsomt. Vi vil i tilfælde af f.eks. skoldkopper eller lus i huset, gøre de øvrige familier opmærksomme derpå, ved opslag på forældre tavlerne og Aula. Bliver barnet syg i Nøvling, vil vi kontakte jer. Det er vigtigt, at vi har de rigtige telefonnumre og lægeoplysninger i tilfælde af, at dit barn bliver syg eller kommer til skade, mens det er i skole eller børnehave.

Hovedreglen er, at syge børn ikke må komme på skolen eller børnehaven. Barnet er rask, når det kan følge en normal dag i sin klasse eller børnegruppe med både inde- og udeliv. Giv besked til teamet om sygemelding/raskmelding via Aula.